CNH Industrial Financial Services kiest het strategische platform van AxiomSL voor AnaCredit en Schema-A reporting in België

English Français

LONDEN, 28/09/2018: AxiomSL, de vooraanstaande leverancier van oplossingen voor regelgevende reporting en risicomanagement, kondigt vandaag aan dat CNH Industrial Financial Services, een wereldwijd financieeldienstenbedrijf in de Kapitaalgoederen financieringsbusiness, het strategische platform van AxiomSL heeft gekozen om AnaCredit en lokale statistische (Schema-A) reporting in België op punt te zetten.

Door voor AxiomSL te kiezen zal CNH Industrial Financial Services zal doelstelling behalen om zijn reportingproces te automatiseren, gaande van datasourcing tot het indienen van rapporten aan de Nationale Bank van België (NBB).

AnaCredit is een belangrijk initiatief van de Europese Centrale Bank (ECB). Hierdoor moeten financiële instellingen gedetailleerde gegevens over bankleningen rapporteren. De NBB heeft de AnaCredit reportingvereiste van de ECB geïntegreerd in haar specifieke BECARIS reportingstelsel in België, waardoor bijkomende lokale complexiteit ontstaat. Schema-A is het traditionele geaggregeerde statistische reportingstelsel van de NBB dat nu al verschillende jaren bestaat.

CNH Industrial Financial Services opteerde voor het platform van AxiomSL aangezien dit ervoor zal zorgen dat de cliënt kan omgaan met talrijke soorten reportingcomplexiteit, zowel op granulair als geaggregeerd niveau, en ondertussen ook de snel naderende reportingdeadline voor AnaCredit in september 2018 kan nakomen. Het platform helpt ook CNH Industrial Financial Services om zich voor te bereiden op de toekomst, aangezien het zorgt voor een sterker proces om de complianceniveaus op peil te houden en om meer controle te krijgen.

Dankzij het schaalbare platform van AxiomSL en de zakelijke dashboards zullen gebruikers hun rapporten snel kunnen verwerken, opvolgen en valideren, en ervoor zorgen dat ze op een nauwkeurige manier worden ingediend bij de toezichthouders. Dankzij de flexibele aard van de oplossing kunnen gebruikers inzoomen op de finale rapporten om gegevens terug te vinden en transparantie inbouwen in hun volledige reportingproces. Zodra ze tevreden zijn met hun rapporten kunnen de cliënten ze goedkeuren alvorens ze worden ingediend in het correcte binnenlandse leningregister.

Pierre-Thomas Joire, Chief Accounting Officer van CNH Industrial Financial Services licht toe: “Als gevolg van de AnaCredit en lokale statistische reportingvereisten werd het voor ons noodzakelijk om technologie te verwerken in ons complianceprogramma om de efficiëntie te verbeteren. De geïntegreerde oplossing van AxiomSL en het vlotte en eenvoudige datamodel zal het voor ons mogelijk maken om vol vertrouwen om te gaan met de steeds strenger wordende eisen van de toezichthouder. We kijken ernaar uit om samen te werken met het team van AxiomSL.”

Ed Royan, CEO, AxiomSL EMEA benadrukte: “We zijn verheugd dat CNH Industrial Financial Services AxiomSL heeft gekozen voor AnaCredit en lokale statistische reporting. Toezichthouders over de hele wereld vereisen immers meer gedetailleerde, frequente en betere data. Bedrijven staan onder enorme druk om deze eisen in te willigen terwijl ze ondertussen hun dagelijkse activiteiten moeten voeren. Het strategische platform van AxiomSL, dat talrijke prijzen heeft gewonnen, biedt oplossingen aan op het vlak van regelgevende reporting en risicomanagement die verschillende rechtsgebieden bestrijken. Hierdoor neemt de druk op cliënten vanuit compliancestandpunt sterk af dankzij automatisering, databeheer en end-to-end databeheermogelijkheden. We kijken ernaar uit om op lange termijn een partnership aan te gaan met CNH Industrial Financial Services”.

Over CNH Industrial Financial Services

CNH Industrial Financial Services en Belgique est une filiale de CNH Industrial Financial Services SA, dontle siège social est en France et laquelle est présente via des filiales dans 5 pays européens. CNH Industrial Financial Services est une filiale de CNH Industrial Global N.V. et offre une gamme complète de solutions de services financiers et de services auxiliaires aux concessionnaires et aux clients finaux des marques de la société CNH Industrial.

Over AxiomSL

AxiomSL, de wereldleider inzake reporting aan de toezichthouder, data- en risicomanagementoplossingen, werd meer dan 25 jaar geleden opgericht en heeft kantoren over de hele wereld. Het unieke data enterprise management (EDM) platform van AxiomSL geeft bedrijven de mogelijkheid om datagovernance en risico-aggregatie aan te pakken en tegelijkertijd de analytica, workflow automatisering, validatie, auditfunctionaliteit en reporting te leveren die vereist zijn door verschillende stakeholders bij wereldwijde en lokale regelgevingen.

Het collaboratieve platform van AxiomSL staat bekend om zijn robuustheid, flexibiliteit en transparantie. Het legt geen beperkingen op inzake de locatie van de data en geeft financiële instellingen de mogelijkheid om duplicatie en dubbele opslag te vermijden. Het zorgt voor een naadloze integratie van de sourcedata van de cliënt van uiteenlopende systemen, verrijkt en valideert de data, en voert er risico- en regelgevende berekeningen op uit om zowel interne als externe rapporten te produceren. Het platform ondersteunt publicatie in verschillende formaten, waaronder XBRL. De ongeziene transparantie die dit hoogstaande platform biedt, geeft gebruikers de mogelijkheid om op hun eigen data in te zoomen met het gewenste detail.

Het platform van AxiomSL ondersteunt compliance met een ruime waaier aan wereldwijde en lokale regelgeving, inclusief de Basel III kapitaal- en liquiditeitsvereisten, de Dodd-Frank Act, AnaCredit, FATCA, AEI (CRS), EMIR, COREP/FINREP, CCAR, FDSF, BCBS 239, Solvency II, AIFMD, IFRS 9, MAS, ASIC, REMIT, MiFID II, SFTR, publicaties aan de centrale bank en zowel markt- als kredietrisicomanagementvereisten. De aanpak van AxiomSL, die gericht is op het volledige bedrijf, geeft cliënten de mogelijkheid om optimaal gebruik te maken van hun bestaande data- en risicobeheersinfrastructuur. Hierdoor dalen de implementatiekosten, de time to market en de complexiteit.

AxiomSL heeft een aantal prijzen en sectorerkenningen in de wacht gesleept. Onlangs werd het bedrijf uitgeroepen tot “Best Risk Calculation Engine for Regulatory Compliance” in Data Management Review’s 2018 RegTech Awards en tot 2018 Category Leader for “Data Integrity and Control Solutions in Financial Services” door Chartis Research. Dit was het tweede jaar dat AxiomSL beide prijzen in de wacht heeft gesleept. Bovendien werd het bedrijf uitgeroepen tot “Best Reporting Platform for the Sell-Side” in WatersTechnology’s 2018 Sell-Side Technology Awards. De hoogstaande oplossingen van het bedrijf hebben bovendien nog meer positieve commentaren gekregen van andere sectorleiders en -waarnemers, inclusief de Waters Magazine Rankings, American Financial Technology Awards en Chartis RiskTech100.

Press contacts

Harriet Leatherbarrow